Skip navigation

boardingpassp.jpgTänä vuonna on tullut matkustettua niin monta kertaa, ettei ole vielä kerennyt edes edellisten reissujen kuvia muokata tai kertoa ihmisille mitä oikein reissuissa on tullut tehtyä. Japanin matka oli itselleni vuoden suurin matka ja sille lähdettiin Pekan kanssa 1. päivä elokuuta. Aamuisella (04:45) Pendoliinojunalla lähdimme kohti Helsinkiä. Junamatkalla oli tarkoitus nukkua, mutta eihän siitä tullut mitään – ylläri, ylläri. Pahinta matkakuumetta onneksi vähensi se seikka, että olin vain viikkoa aikaisemmin saapunut Unkarin reissulta, jossa Tuulian kanssa kävimme Budapestissä ja Etelä-Unkarissa sijaitsevalla viinitilalla. Rinkka oli siis vielä edelliseltä reissulta ollut jo valmiiksi pakattuna. Ainoa mikä vaihtui oli likapyykki.

Pekan kanssa saavuimme aamupäivästä Helsinkiin ja suuntasimme heti alkuun Forexin tiskille vaihtamaan viimeisetdsc1604-lentokoneessa.jpg euromme jeneihin. Ainoastaan ruokarahat säilyivät euroina, joten seuraavaksi lähdimme viimeiselle aterialle Suomessa moneen viikkoon, sillä olihan edessä vielä noin 10 tunnin lentomatka. Tiesin vanhasta kokemuksesta, että lentokoneen pienet ateriat eivät täyttäisi minun nälkääni. Lentokentälle saavuimme hyvissä ajoin ja check-inin jälkeen suuntasimme suoraan tax free -myymälään ostamaan tuliaisia Japanissa vaihdossa olleelle Pekan isoveljelle Arille, joka sattumoisin on parhaita lapsuudenystäviäni. Finlandia vodkaa, Kuubalaista rommia ja sikareita sekä purukumeja ja salmiakkikarkkeja tarttui mukaan.

dsc1615-koneenikkunasta.jpgLentokoneeseen pääsimme nousemaan vähän ennen viittä ja Suomesta lähdimme kohti Japania noin klo. 17.15. Finnarin kyydissä ei lisäksemme ollut kuin pari valkonaamaa ja loput koostuivatkin japanilaisista matkustajista. Japanin kielen kylpyyn pääsimme jo siis hyvissä ajoin. Lentomme oli määrä saapua Japaniin paikallista aikaa aamulla noin vähän jälkeen kahdeksan. Aikaisen saapumisajan takia yritin lentomatkan aikana saada heti korjattua aikavyöhyke-eron nukkumalla, mutta eipä sitä tullut kuin pari tuntia nukuttua loppupeleissä.

Saavuimme Japaniin Osakaan noin 08.40. Maahantuloselvitykset olivat melko sutjakkaita ja ulos selvittyämme meitä vastassa oli Ari. Matkapuhelimen vuokrauksen jälkeen hyppäsimme junaan ja otimme kohteeksi Osakan keskustan, jossa vaihdoimme Ikomaan menevään junaan. Ikoma on pieni yliopisto kaupunki Osakan vieressä, jossa tarkoituksena oli majoittua yksi yö.